Pomimo niepewnoÅ›ci co do Å›wiatowego wzrostu gospodarczego i kryzysu w Europie, menedżerowie wyższego szczebla w branży technologicznej na Å›wiecie sÄ… optymistyczni co do wzrostu zatrudnienia i przychodów we wÅ‚asnych firmach w ciÄ…gu najbliższych 12 miesiÄ™cy. Jednak ufność w perspektywy sektora technologicznego jako caÅ‚oÅ›ci jest niższa niż w tym samym okresie ubiegÅ‚ego roku. Takie wnioski pÅ‚ynÄ… z dorocznego sondażu dotyczÄ…cego perspektyw dla sektora technologicznego, przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalnÄ… sieć firm PR, reprezentowanÄ… w Polsce przez agencjÄ™ Imago PR.
60 proc. respondentów oczekuje, że ich firma zwiÄ™kszy zatrudnienie a 71 proc. przewiduje wzrost dochodów. Natomiast mniej niż poÅ‚owa respondentów (46 proc.) wyraża ufność w perspektywy caÅ‚ego sektora technologicznego w najbliższych 12 miesiÄ…cach, w porównaniu z 61 proc. w ubiegÅ‚ym roku. Badanie zostaÅ‚o przeprowadzone wÅ›ród ponad 300 przedstawicieli kadry zarzÄ…dzajÄ…cej w styczniu i lutym 2012 roku.
- Pomimo tego, że zaufanie w perspektywy dla sektora technologicznego ogóÅ‚em spadÅ‚o w porównaniu z rokiem ubiegÅ‚ym, menedżerowie wyższego szczebla pozostajÄ… optymistyczni jeÅ›li chodzi o przyszÅ‚ość ich firm. To dość niezwykÅ‚e, ponieważ nasz sondaż przeprowadzono w styczniu i lutym, w kontekÅ›cie trwaÅ‚ego niepokoju o europejski kryzys i mniejszego wzrostu PKB wielu gospodarek – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide.
Sondaż przedstawia optymistyczne prognozy dotyczÄ…ce zatrudnienia w sektorze technologicznym. 60proc. badanych spodziewa siÄ™ zwiÄ™kszyć zatrudnienie, podobnie jak w zeszÅ‚ym roku (57 proc.). Jedynie 5 proc. przewiduje spadek liczby pracowników (9 proc. w 2011 r.). Prawie jedna trzecia respondentów wskazuje na niedobór wykwalifikowanych pracowników a 30 proc. twierdzi, że zatrudnienie osób o wymaganych kwalifikacjach technicznych jest trudniejsze niż przed rokiem.
- Organizacje, które chcÄ… zachować konkurencyjność sÄ… zmuszone inwestować w informatykÄ™. To z kolei dobra informacja dla branży PR. Nowe przedsiÄ™wziÄ™cia bÄ™dÄ… zapewne szeroko komunikowane przez firmy technologiczne, a to może oznaczać zlecenia dla specjalistów public relations – mówi MichaÅ‚ SobiÅ‚o, Client Service Director w agencji Imago PR, która reprezentuje Eurocom Worldwide w Polsce.
Sondaż Eurocom Worldwide dotyczÄ…cy ufnoÅ›ci w branży technologicznej zostaÅ‚ przeprowadzony online przez agencje czÅ‚onkowskie sieci Eurocom Worldwide w styczniu i lutym bieżącego roku. OtrzymaliÅ›my 318 odpowiedzi - ok. 80 proc. z krajów europejskich i 11 proc. z obu Ameryk.
