Wiadomości branżowe

100 tys. zł trafi do ilustratorki nowej książki dla dzieci wybranej przez Biedronkę w konkursie Piórko. W sklepach sieci można usłyszeć fragmenty książki z głośników

100 tys. zł trafi do ilustratorki nowej książki dla dzieci wybranej przez Biedronkę w konkursie Piórko. W sklepach sieci można usłyszeć fragmenty książki z głośników
Sieć sklepów Biedronka już po raz ósmy zorganizowaÅ‚a konkurs „Piórko” na najlepszÄ… książkÄ™ dla dzieci. Rysunki do zwyciÄ™skiej książki o Å¼abie Brerep wykona Silvia Pizzati, debiutujÄ…ca ilustratorka, do

Sieć sklepów Biedronka już po raz ósmy zorganizowaÅ‚a konkurs „Piórko” na najlepszÄ… książkÄ™ dla dzieci. Rysunki do zwyciÄ™skiej książki o Å¼abie Brerep wykona Silvia Pizzati, debiutujÄ…ca ilustratorka, do której trafiÅ‚a wÅ‚aÅ›nie nagroda 100 tys. zÅ‚. Wydawnictwo za kilka tygodni trafi na sklepowe póÅ‚ki. Piórko to jedna z najważniejszych inicjatyw Biedronki promujÄ…cych czytanie, nie tylko wÅ›ród najmÅ‚odszych. KolejnÄ… jest rozpoczÄ™ty wÅ‚aÅ›nie TydzieÅ„ GÅ‚oÅ›nego Czytania, w ramach którego do 5 października klienci robiÄ…cy zakupy w placówkach Biedronki bÄ™dÄ… mogli wysÅ‚uchać z gÅ‚oÅ›ników fragmentów zwyciÄ™skiej książki w interpretacji Kamili Ryciak i Wiktora Zborowskiego.

– Konkurs Piórko jest przeznaczony dla debiutantów, czyli osób, które nie majÄ… za sobÄ… wczeÅ›niejszej przygody z pisaniem ani ilustrowaniem tekstów. Ale to nie oznacza, że nie sÄ… profesjonalistami. CzÄ™sto sÄ… to np. studenci Akademii Sztuk PiÄ™knych, w trakcie studiów albo tuż po studiach, copywriterzy albo osoby, które majÄ… do czynienia z grafikÄ… użytkowÄ… – mówi agencji Newseria Lifestyle Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, juror w konkursie Piórko.

Tegoroczna edycja Piórka odbyÅ‚a siÄ™ już po raz ósmy. ZgÅ‚osiÅ‚o siÄ™ do niej ponad 3 tys. poczÄ…tkujÄ…cych pisarzy i ponad 4 tys. ilustratorów. W tej pierwszej kategorii zwyciężyÅ‚a Sonia Miniewicz, autorka tekstu książki „Brerep”. DołączyÅ‚a do niej Silvia Pizzati – zwyciężczyni etapu ilustracyjnego.

– Poziom byÅ‚ bardzo wysoki, ale różniÅ‚ siÄ™ tym, że w tegorocznej edycji nadesÅ‚ane prace byÅ‚y bardziej zróżnicowane. W poprzednich latach widzieliÅ›my pewnÄ… dominacjÄ™ konkretnych trendów ilustracyjnych, jak np. trend komiksowy czy tzw. kreska japoÅ„ska. Natomiast w tym roku mieliÅ›my zgÅ‚oszenia, które przedstawiaÅ‚y bardzo różne podejÅ›cia i bardzo różne szkoÅ‚y ilustracyjne – mówi Arkadiusz Mierzwa. – Finalnie zwyciężyÅ‚a Silvia Maria Pizzati i mogÄ™ zdradzić zza kulis obrad jury, że to byÅ‚a praca kompletna, łączÄ…ca jurorów. WÅ‚aÅ›ciwie w jury nie byÅ‚o nikogo, komu siÄ™ nie spodobaÅ‚a, od razu kupiliÅ›my to poczucie humoru.

Jak podkreÅ›la laureatka tegorocznej edycji, cenne w pracy nad ilustracjami byÅ‚o to, że nikt nie narzucaÅ‚ stylu, w jakim powinny być utrzymane rysunki.

A to już wiesz?  Polacy chÄ™tnie angażujÄ… siÄ™ w lokalne inicjatywy spoÅ‚eczne. Przybywa też miejsc, w których mogÄ… to robić

– MiaÅ‚am wolność tworzenia, że tak naprawdÄ™ robiÅ‚am tÄ™ książkÄ™ dla wszystkich czytelników, ale po swojemu. Nie miaÅ‚am jakiejÅ› osoby nade mnÄ…, która dyktowaÅ‚a mi, jak coÅ› ma wyglÄ…dać, tylko wszystko byÅ‚o przelane z serca – mówi Silvia Pizzati, która urodziÅ‚a siÄ™ w Mediolanie, ale wychowaÅ‚a w Polsce. – Wygrana w konkursie Piórko daje mi nadziejÄ™ na to, że moja kariera ilustratora siÄ™ rozwinie.

– TytuÅ‚owa Brerep jest żabÄ…, która jest również księżniczkÄ…. Å»eby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej, trzeba przeczytać książkÄ™, do czego serdecznie zachÄ™cam – mówi Silvia Pizzati. – ZachÄ™ciÅ‚abym też ilustratorów do wziÄ™cia udziaÅ‚u w konkursie, żeby przeczytali tekst, zarejestrowali siÄ™, zaczÄ™li szkicować i wysÅ‚ali swoje prace, bo to jest najważniejsze, żeby po prostu to zrobić.

OgÅ‚oszenie wyników ósmej edycji konkursu Piórko zainaugurowaÅ‚o również TydzieÅ„ GÅ‚oÅ›nego Czytania w sklepach sieci Biedronka. Do 5 października br. klienci podczas zakupów bÄ™dÄ… mogli posÅ‚uchać fragmentów nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych gÅ‚osów: Kamili Ryciak oraz Wiktora Zborowskiego, który jest również jednym z jurorów konkursu Piórko. To już druga tego typu akcja.

Jak podkreÅ›lajÄ… przedstawiciele sieci handlowej, obie inicjatywy – zarówno konkurs Piórko, jak i TydzieÅ„ GÅ‚oÅ›nego Czytania  – majÄ… na celu popularyzować czytelnictwo wÅ›ród dzieci i zachÄ™cać do wspólnego rodzinnego czytania wartoÅ›ciowych pozycji. Podobnie jak sprzedaż różnego typu wydawnictw, nie tylko dla dzieci. Jest to jeden z priorytetów dziaÅ‚alnoÅ›ci spoÅ‚ecznej Biedronki.

Piórko to coroczny konkurs Biedronki skierowany do debiutujÄ…cych autorów tekstów, których prace nie byÅ‚y nigdy dotÄ…d publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. NastÄ™pnie wybierani sÄ… ilustratorzy. ZwyciÄ™ska publikacja jest nastÄ™pnie wydawana w kilkudziesiÄ™ciu tysiÄ…cach egzemplarzy i trafia do sprzedaży w sklepach sieci, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma wiÄ™c szansÄ™ dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

A to już wiesz?  PiS przejmuje najbardziej zadÅ‚użone województwa

– Książki, które wydajemy w ramach konkursu Piórko, bardzo dobrze siÄ™ sprzedajÄ…. W ramach dotychczasowych siedmiu edycji sprzedaÅ‚o siÄ™ już ok. 420 tys. egzemplarzy. Po cichu liczymy, że tegoroczna edycja i nowa książka o tytule „Brerep” bÄ™dzie jednym z wiÄ™kszych hitów tej naszej serii wydawniczej – mówi Jan KoÅ‚odyÅ„ski, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

Od 2015 roku jurorzy konkursu Piórko przeczytali i obejrzeli już ponad 28 tys. nadesÅ‚anych prac. Najlepszym autorom tekstów i ilustratorom, którzy wraz z możliwoÅ›ciÄ… publikacji otrzymujÄ… nagrody finansowe w wysokoÅ›ci 100 tys. zÅ‚, Biedronka przekazaÅ‚a zaÅ› łącznie 1,6 mln zÅ‚.

– Biedronka jest obecna w ponad 1,1 tys. miejscowoÅ›ci w Polsce, a w wielu z nich jest też jedynym miejscem oferujÄ…cym dostÄ™p do książek. Dlatego uważamy, że popularyzowanie czytelnictwa jest naszÄ… misjÄ…, a nie ma na to lepszego sposobu niż zachÄ™canie do czytania dzieci i mÅ‚odzieży – podkreÅ›la Jan KoÅ‚odyÅ„ski. – JesteÅ›my zdeterminowani, aby ten konkurs odbywaÅ‚ siÄ™ dalej, co roku.

– Warto wspierać talenty i warto wspierać czytelnictwo. To, co dzisiaj mÅ‚ode pokolenia przeczytajÄ…, to jest de facto to, co jutro bÄ™dÄ… umiaÅ‚y – dodaje Arkadiusz Mierzwa.

Zilustrowana przez SilviÄ™ Pizzati książka, której tekst napisaÅ‚a Sonia Miniewicz, trafi do sprzedaży w sklepach Biedronki 14 listopada br.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy