Wiadomości branżowe

Forrester Research rekomenduje bankom na całym świecie rozwiązania nowego mBanku

Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA, przygotowała specjalny raport opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle. Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie – banków i firm technologicznych – rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się więc punktem odniesienia dla tego typu projektów.Forrester Research w swoim raporcie zatytułowanym „mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience” („mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji”) opisuje szczegółowo rozwiązania technologiczne oraz podejście do zarządzania projektem wykorzystywane przez zespół pracujący nad nowym serwisem transakcyjnym

Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, z siedzibą w USA, przygotowała specjalny raport opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle. Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie ? banków i firm technologicznych ? rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się więc punktem odniesienia dla tego typu projektów.

Forrester Research w swoim raporcie zatytułowanym ?mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience? (?mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji?) opisuje szczegółowo rozwiązania technologiczne oraz podejście do zarządzania projektem wykorzystywane przez zespół pracujący nad nowym serwisem transakcyjnym mBanku. Forrester nazywa wdrożone rozwiązania rewolucyjnymi, wskazując na szereg zastosowanych w nowym mBanku innowacji. Opracowanie przeznaczone jest dla banków oraz firm technologicznych jako case study do naśladowania.

W podsumowaniu autorzy raportu przekazują rekomendacje dla zespołów projektowych w bankach i innych firmach technologicznych, ściśle związane z rozwiązaniami mBanku. Analitycy Forrestera zwrócili uwagę na następujące elementy strategii banku:

  • Nowoczesny interfejs jest niezbÄ™dny, by dostarczyć nowÄ… jakość. Mowa o wykorzystaniu graficznej prezentacji danych oraz interaktywnych narzÄ™dzi do prezentowania ofert. W raporcie podkreÅ›lono, że w mBanku wykorzystano praktycznie wszystkie możliwoÅ›ci, jakie stwarza obecnie technologia projektowania serwisów internetowych, kÅ‚adÄ…c najwiÄ™kszy nacisk na graficznÄ… prezentacjÄ™ treÅ›ci oraz interaktywność. DziÄ™ki temu transakcje realizowane w mBanku nie odbiegajÄ… w swej architekturze od tych, jakie realizuje siÄ™ np. w najwiÄ™kszych i najlepszych sklepach internetowych na Å›wiecie.
  • Klienci nie powinni mieć trudnoÅ›ci z dotarciem do potrzebnych informacji. Dlatego w mBanku w codzienne scenariusze realizowane przez klienta w serwisie on-line, wbudowano najważniejsze funkcje zarzÄ…dzania pieniÄ™dzmi z mechanizmu PFM ? zamiast umieszczenia mNawigacji Finansowej, a w zasadzie ukrycia jej, w odrÄ™bnej zakÅ‚adce.
  • Technologia video może zapewnić efekt równoważny wizycie w oddziale i odpowiedzieć na rzeczywiste potrzeby klienta. W kanaÅ‚ach elektronicznych mBanku konsekwentnie powiela siÄ™ wszystkie usÅ‚ugi realizowane wczeÅ›niej w oddziaÅ‚ach. Synchroniczny, indywidualny video-kontakt to ostatni etap na drodze do cyfryzacji dystrybucji. Zapewnia on klientom poczucie bezpieczeÅ„stwa, konieczne np. w przypadku realizacji ważnych transakcji o dużej wartoÅ›ci czy procesu doradczego, nie wymagajÄ…c przy tym wizyty w placówce.
  • JeÅ›li ofertÄ™ przedstawia siÄ™ na bieżąco i gdy jest ona zgodna z sytuacjÄ… klienta, tojest to porada, a nie sprzedaż. Udoskonalenie dziaÅ‚ajÄ…cego w czasie rzeczywistym moduÅ‚u CRM pozwoliÅ‚o mBankowi zastosować nowÄ… strategiÄ™ sprzedaży, przyjaznÄ… klientowi. Bank oferuje teraz w kanaÅ‚ach elektronicznych porady, udzielajÄ…c ich dokÅ‚adnie wtedy, gdy klient tego potrzebuje ? np. gdy ma nadmiar wolnych Å›rodków na koncie, gdy wkrótce tych Å›rodków zabraknie oraz gdy pojawi siÄ™ inna potrzeba finansowa.
  • Rabaty oferowane przez partnerów handlowych mogÄ… stać siÄ™ ważnym nowym źródÅ‚em przychodów. Rabaty w programie mOkazje sÄ… fundowane przez partnerów handlowych mBanku i trafiajÄ… wprost do klienta, jednak bank także na tym korzysta (wiÄ™ksza transakcyjność).
  • Klienci mogÄ… stać siÄ™ ambasadorami marki w social media dziÄ™ki powiÄ…zaniu wyselekcjonowanych dla nich ofert z mechanizmami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi. DziÄ™ki dobrym i dopasowanym ofertom w ramach mOkazji, bank nie musi sztucznie pobudzać aktywnoÅ›ci klientów w social media; klienci sami polecajÄ… to, co otrzymujÄ… od banku.
  • WewnÄ™trzne procesy firmy powinny być tak samo ważne, jak technologia pierwszego planu. mBank skupiÅ‚ siÄ™ nie tylko na tym, by dziaÅ‚ania, jakie wykonuje klient (np. wnioskujÄ…c o kredyt), nie byÅ‚y skomplikowane, ale zadbaÅ‚ też o to, by sam proces (w tym wypadku ? oceny kredytowej), byÅ‚ adekwatny do kanaÅ‚u on-line i maksymalnie zautomatyzowany, uproszczony.
  • Realizacja wielkiego projektu bankowego wymaga dobrego zgrania zespołów z różnych działów, od IT, poprzez designerów, specjalistów od biznesu oraz projektów. Takie podejÅ›cie pozwala na realizacjÄ™ z sukcesem najbardziej zaawansowanych technologicznie dziaÅ‚aÅ„, nie tylko w branży finansowej ? tak, jak to miaÅ‚o miejsce w mBanku.
A to już wiesz?  Internetowe serwisy finansowe sposobem na tanie kredyty

? Raport światowej sławy firmy badawczo-doradczej Forrester Research bardzo kompleksowo opisuje proces budowy nowego mBanku oraz rozwiązania w nim zastosowane. Fakt, że uznana firma rekomenduje bankom i firmom na całym świecie tak wiele elementów podejścia, które zastosowaliśmy, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem ? mówi Michał Panowicz, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej oraz szef zespołu, który stworzył nową bankowość internetową w części detalicznej mBanku. ? Jesteśmy dumni, że projekt całkowicie stworzony w Polsce, staje się punktem odniesienia dla podobnych przedsięwzięć na całym świecie ? dodaje Michał Panowicz.

Warto wspomnieć, że jest to pierwszy przypadek, gdy projekt z Polski, a nawet regionu Europy Środkowo-Wschodniej, został w obszerny sposób opisany w raporcie Forrester Research. Podobne opracowania firma tworzyła dotąd m.in. na temat wdrożeń takich gigantów jak: Amazon, AT&T, Apple, eBay, Microsoft czy Mint.com.

Raport Forrester Research na temat nowej bankowości elektronicznej mBanku dostępny jest na stronach: http://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/raport-forrester/

Nowa bankowość elektroniczna, udostępniona klientom detalicznym w czerwcu 2013 r., dynamicznie się rozwija ? mBank zaprezentował właśnie udoskonalony Supermarket Funduszy Inwestycyjnych oraz mTransfer z nowatorskim ubezpieczeniem. Wkrtóce mBank uruchomi nową bankowość mobilną.

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy