Wiadomości branżowe

PZU Zdrowie chce mieć 140 placówek własnych do końca 2026 roku. Firma zapowiada przejęcia innych podmiotów medycznych

PZU Zdrowie chce mieć 140 placówek własnych do końca 2026 roku. Firma zapowiada przejęcia innych podmiotów medycznych
Grupa PZU konsekwentnie wzmacnia segment zdrowotny, który w I póÅ‚roczu br. zwiÄ™kszyÅ‚ przychody o 14 proc., a jego wkÅ‚ad w wynik EBITDA caÅ‚ej grupy przekroczyÅ‚ 100 mln zÅ‚. PZU Zdrowie rozwija sieć placówek wÅ‚asnych,

Grupa PZU konsekwentnie wzmacnia segment zdrowotny, który w I póÅ‚roczu br. zwiÄ™kszyÅ‚ przychody o 14 proc., a jego wkÅ‚ad w wynik EBITDA caÅ‚ej grupy przekroczyÅ‚ 100 mln zÅ‚. PZU Zdrowie rozwija sieć placówek wÅ‚asnych, do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku ma ich być ok. 140. DziÄ™ki temu roÅ›nie udziaÅ‚ wizyt pacjentów odbywanych wÅ‚aÅ›nie w placówkach wÅ‚asnych, a nie sieci partnerskiej – dziÅ› siÄ™ga on 46 proc. SpóÅ‚ka inwestuje także w nowe produkty, takie jak pakiet medycyny pracy w wersji VIP. Wyniki PZU Zdrowie wpisujÄ… siÄ™ w bardzo dobre rezultaty caÅ‚ej Grupy PZU, która w I póÅ‚roczu odnotowaÅ‚a 15,2 mld zÅ‚ przychodów i 3,2 mld zÅ‚ zysku netto.

 NajważniejszÄ… inicjatywÄ… strategicznÄ…, nad którÄ… pracujemy, jest rozwój sieci placówek medycznych. Mamy ich w tej chwili 126, planujemy, żeby do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku byÅ‚o ich okoÅ‚o 140. BÄ™dziemy to robili, zarówno otwierajÄ…c placówki w nowych lokalizacjach, w których dzisiaj PZU Zdrowie nie ma swoich oddziaÅ‚ów, jak i modernizujÄ…c istniejÄ…ce placówki, rozszerzajÄ…c je o kolejne specjalizacje. Ale też chcemy wrócić do procesu, który PZU zarzuciÅ‚o kilka lat temu, a mianowicie do kupowania istniejÄ…cych, dziaÅ‚ajÄ…cych podmiotów medycznych, które speÅ‚niajÄ… nasze kryteria – wyjaÅ›nia w rozmowie z agencjÄ… Newseria Jan Zimowicz, prezes PZU Zdrowie.

46 proc. wizyt pacjentów w ramach ubezpieczeÅ„ i abonamentów odbywa siÄ™ w placówkach wÅ‚asnych PZU Zdrowie. W pierwszym póÅ‚roczu otwarto m.in. nowe centrum medyczne PZU Zdrowie w Poznaniu i nowÄ… pracowniÄ™ rezonansu magnetycznego w podwarszawskiej Zielonce. Dodatkowo PZU Zdrowie wspóÅ‚pracuje z okoÅ‚o 2400 placówkami partnerskimi w ponad 600 miastach w Polsce. Liczba umów zdrowotnych w Grupie PZU na koniec czerwca 2025 roku siÄ™gnęła blisko 3,8 mln (wzrost o blisko 8 proc. r/r). 

Jak podaje PMR, w 2024 roku 56 proc. dorosÅ‚ych Polaków skorzystaÅ‚o z prywatnej opieki zdrowotnej. Rynek ten ma w kolejnych latach rosnąć w tempie 7–8 proc. rocznie. PZU, jako najwiÄ™ksza instytucja finansowa w Europie Åšrodkowo-Wschodniej, chce wykorzystać tÄ™ dynamikÄ™ i umocnić swojÄ… pozycjÄ™ w branży zdrowotnej, również poprzez nowe rozwiÄ…zania produktowe. 

A to już wiesz?  Bank Pekao SA organizuje emisjÄ™ 7-letnich obligacji dla PKN ORLEN SA o wartoÅ›ci jednego miliarda PLN

– PrzygotowaliÅ›my nowÄ… ofertÄ™ medycyny pracy w wersji VIP, w której klient majÄ…cy wykupione u nas badania medycyny pracy może w naszej flagowej placówce w biurowcu Varso w Warszawie jednego dnia w ciÄ…gu kilku godzin wykonać w komfortowych i dyskretnych warunkach komplet badaÅ„ diagnostycznych – wskazuje Jan Zimowicz.

Klienci coraz chÄ™tniej siÄ™gajÄ… po rozwiÄ…zania online. Wskaźnik wizyt umawianych przez aplikacjÄ™ mojePZU wzrósÅ‚ do prawie 43 proc. Serwis jest wykorzystywany przez blisko 5 mln użytkowników, z ponad 110 tys. odwiedzin dziennie, co daje ponad 35 mln wizyt i 14 mln operacji rocznie. W części medycznej serwisu pacjenci mogÄ… zrobić za jego poÅ›rednictwem praktycznie wszystko: od wstÄ™pnego wywiadu przez umawianie wizyt i telekonsultacje aż po odbiór e-recept i skierowaÅ„.

 Zbliżamy siÄ™ do poziomu 50 proc. wizyt umawianych za poÅ›rednictwem kanaÅ‚ów cyfrowych, czyli aplikacji mobilnej. Pracujemy nad tym, żeby tÄ™ aplikacjÄ™ przebudować, udostÄ™pnić tam zarówno lepszy interfejs dla pacjentów, jak również przeÅ‚omowe i wyróżniajÄ…ce siÄ™ na rynku funkcjonalnoÅ›ci, o których dzisiaj jeszcze nie mogÄ™ powiedzieć, a których jeszcze żaden z naszych konkurentów nie przygotowaÅ‚ – zapowiada prezes PZU Zdrowie.

Rozwój infrastruktury medycznej to element szerszej strategii, w której filar zdrowia Grupy PZU ma być jednym z gÅ‚ównych motorów wzrostu. W I poÅ‚owie 2025 roku segment ten odnotowaÅ‚ ponad 1 mld zÅ‚ przychodów, co oznacza wzrost o 14,2 proc. rok do roku. ZÅ‚ożyÅ‚ siÄ™ na to wzrost przychodów generowanych przez placówki sieci PZU Zdrowie (o prawie 12 proc. r/r) oraz wzrost przychodów z ubezpieczeÅ„ zdrowotnych i abonamentów (o 16 proc. r/r).

 JesteÅ›my bardzo zadowoleni, że przy wzroÅ›cie przychodów o 14 proc. rok do roku utrzymujemy koszty praktycznie na niezmienionym poziomie. To powoduje, że rentowność naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci w ciÄ…gu roku poprawiÅ‚a siÄ™ ponad 2,5-krotnie i w tej chwili operujemy już na marży okoÅ‚o 11 proc., czyli na podobnej, na jakiej dziaÅ‚ajÄ… nasi gÅ‚ówni konkurenci. Nasz wkÅ‚ad w wynik grupy kapitaÅ‚owej już jest dzisiaj istotny i przekracza 100 mln zÅ‚, jeÅ›li chodzi o wynik EBITDA – mówi Jan Zimowicz.

A to już wiesz?  W Polsce jest tysiÄ…c rzeczników patentowych. Wciąż maÅ‚a jest wiedza na temat tego zawodu wÅ›ród mÅ‚odych ludzi

Strategia Grupy PZU zakÅ‚ada osiÄ…gniÄ™cie w 2027 roku ponad 3 mld zÅ‚ przychodów w obszarze zdrowia i podwojenie rentownoÅ›ci, jednak zarzÄ…d sugeruje, że przy sprzyjajÄ…cych warunkach i przejÄ™ciach możliwy jest wzrost nawet do 5 mld zÅ‚.

– Ten rok prawdopodobnie zakoÅ„czymy mniej wiÄ™cej na poziomie 2,1–2,2 mld zÅ‚, wiÄ™c musimy ten wzrost przyspieszyć – podkreÅ›la prezes PZU Zdrowie.

Wyniki w segmencie zdrowotnym wpisujÄ… siÄ™ w bardzo dobre rezultaty caÅ‚ej Grupy PZU. W I póÅ‚roczu 2025 roku przychody brutto z ubezpieczeÅ„ na wszystkich rynkach wyniosÅ‚y 15,2 mld zÅ‚, co oznacza wzrost o 6,5 proc. r/r. Dynamiczne wzrosty widać w ubezpieczeniach majÄ…tkowych i osobowych, które przyniosÅ‚y 9,3 mld zÅ‚ przychodów (+8,3 proc. r/r), a wynik operacyjny zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o ponad 50 proc. do 1,4 mld zÅ‚. Przychody z ubezpieczeÅ„ komunikacyjnych wzrosÅ‚y w I poÅ‚owie br. o 5,7 proc. r/r, do ponad 5 mld zÅ‚, natomiast wynik z usÅ‚ug ubezpieczenia w tej grupie wzrósÅ‚ o blisko 300 proc. r/r, do 368 mln zÅ‚ – przede wszystkim dziÄ™ki dodatniemu wynikowi wypracowanemu w segmencie OC komunikacyjnego. Również segment ubezpieczeÅ„ na życie zwiÄ™kszyÅ‚ przychody do 4,4 mld zÅ‚ (+3,2 proc. r/r).

Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominujÄ…cej w I póÅ‚roczu wyniósÅ‚ 3,23 mld zÅ‚, co oznacza wzrost o 32,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Biznes ubezpieczeniowy „doÅ‚ożyÅ‚” do wyniku ponad 2,2 mld zÅ‚ – o ponad poÅ‚owÄ™ wiÄ™cej niż w tym samym okresie ub.r. 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy