Finanse Wiadomości branżowe

Zapłaciłeś kartą za niezrealizowaną usługę? Możesz uzyskać zwrot

Klienci MultiBanku, którzy za niezrealizowane zakupy zapłacili kartą, mogą liczyć na zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie może być pomocne na przykład w sytuacji bankructwa biura podróży.

Transakcje realizowane kartami są nie tylko wygodne, ale mogą również uchronić ich użytkowników przed stratami w sytuacji, gdy pomimo dokonania płatności, klient nie otrzymuje zamówionego towaru lub usługi. Klienci MultiBanku mają możliwość uzyskania zwrotu za niezrealizowane transakcje. Wszystko dzięki procedurze chargeback, która jest całkowicie bezpłatna.

- Zakupy realizowane za pośrednictwem kart płatniczych należą do najbezpieczniejszych właśnie dlatego, że pozwalają na daleko posuniętą ochronę konsumenta. Chargeback, czyli tzw. obciążenie zwrotne, jest wymierną i realną ochroną, która sprawia, że kartami naprawdę warto się posługiwać - mówi Radosław Pałecz, naczelnik Wydziału Reklamacji Kartowych MultiBanku i mBanku.

Aby zgłosić wadliwą transakcję należy złożyć reklamację o niezrealizowaniu usługi oraz przedstawić dokument potwierdzający, że zdarzenie miało miejsce i podać przewidywaną datę dostarczenia towaru lub usługi. Dlatego przed zgłoszeniem do banku należy zwrócić się do sprzedawcy i uzyskać od niego odpowiedź, która będzie stanowiła podstawę do reklamacji transakcji w banku. Jeśli kontakt z firmą jest niemożliwy, np. z powodu bankructwa, można przedstawić pismo informujące o tym fakcie. 

Dalej sprawą zajmuje się bank we współpracy z organizacją płatniczą, warto jednak zachować wszelkie dokumenty związane ze sprawą, ponieważ mogą być one niezbędne do realizacji procesu.

Jeśli punkt, w którym została dokonana płatność, nie może udowodnić, że usługa lub towar został dostarczony lub klient otrzymał rekompensatę, reklamacja zostaje uznana, a klient otrzymuje zwrot pobranych środków.

Tego typu ochroną objęte są wszystkie transakcje kartowe, zarówno realizowane bezgotówkowo, dokonywane w punktach handlowo-usługowych, jak i przez internet z użyciem kodu CVV (ochrona nie dotyczy przelewów realizowanych z kart kredytowych).

Dodatkowych informacji udzielają operatorzy multilinii pod numerem telefonu: 801 300 000 lub 42 630 00 00.

 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy