Finanse Wiadomości branżowe

Kryzys ominął nas szerokim łukiem

O hitach sprzedażowych na rynku nieruchomości, rynkowej rzeczywistości po kryzysie i planach na przyszłość rozmawiamy z Robertem Klochem, prezesem zarządu Vitabrain Sp. z o.o. S. k. 

  • Początek 2011 r. przyniósł ożywienie w biurach sprzedaży deweloperów. Czy zgodzi się Pan ze stwierdzeniem, że kryzys na rynku mieszkaniowym mamy już za nami?

Nas na szczęście ominęły bezpośrednie skutki kryzysu – w najgorszym dla branży okresie, na przełomie 2009 i 2010 r. nie mieliśmy w ofercie żadnych mieszkań. Oferty z naszej bielańskiej inwestycji znalazły się na rynku dopiero na wiosnę 2011. 

W naszej ocenie trzeci kwartał był zdecydowanie lepszy niż poprzedni. Proszę pamiętać, że inwestycja na Bielanach była debiutem Vitabrain na trudnym rynku warszawskim. Uczestnicy tego rynku mogli kojarzyć nas wcześniej tylko z naszej inwestycji apartamentowej w Juracie, dlatego duże zainteresowanie naszymi warszawskimi mieszkaniami jest dla nas dużym, miłym zaskoczeniem. Zaufanie i wiarygodność pozyskujemy przestrzegając ściśle harmonogramu prac, wszystkie etapy inwestycji są realizowane zgodnie z projektem.

 

  • Segment popularny, podwyższony, a może apartamenty? Co Pana zdaniem będzie się sprzedawało na stołecznym rynku w 2012 r.?

Moim zdaniem w 2012 r. największym popytem będą się cieszyły mieszkania o metrażach poniżej 60 metrów oraz apartamenty w prestiżowych lokalizacjach, jednak na pewno w mniejszym zakresie, niż segment popularny. 


  • A jakie mieszkania z Państwa oferty sprzedawały się w 2011 r. najszybciej?

Największą popularnością cieszą się mieszkania 3-pokojowe, o powierzchni ok. 70 metrów kwadratowych z oddzielną kuchnią i 28-metrowym tarasem. Dużym wzięciem w naszej ofercie cieszą się również mieszkania poniżej 60 metrów oraz apartamenty o powierzchni powyżej 100 metrów. Przyczyną popularnością tych ostatnich jest prawdopodobnie obniżona, promocyjna cena. W cenie apartamentu klient dostaje dodatkowo dwa miejsca postojowe i komórkę lokatorską oraz 30-metrowy balkon i 25-metrowy taras.

 

  • Vitabrain realizuje również projekty apartamentów wakacyjnych na Pomorzu. Kto głównie kupuje takie nieruchomości? Inwestorzy indywidualni, szukający bezpiecznej lokaty kapitału, obcokrajowcy, a może firmy? 

Nabywcy apartamentów wakacyjnych na Pomorzu to głównie osoby prywatne ceniące sobie klimat i urokliwe miejsce. Kupujący takie nieruchomości jako inwestycje są w zdecydowanej mniejszości. Nabywcy naszych apartamentów w Juracie to osoby o stabilnej sytuacji finansowej - przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów oraz wyższa kadra zarządzająca międzynarodowych koncernów. Ludzi ci mają wysokie wymagania co do nabywanych nieruchomości – chwalą sobie luksus i wygodę, ale szukają również spokoju i bliskości natury. Cieszymy się, że nasza inwestycja w Juracie trafiła w ich gust.

 

  • Czy planujecie jakieś nowe inwestycje w 2012 r.? Jeśli tak, to jakie?

Tak, planujemy inwestycję z wyższej półki, o wysokim standardzie. Będzie to projekt z wydzieloną częścią rekreacyjno-sportową, w której znajdzie się 25-metrowa pływalnia, basen dla najmłodszych do nauki pływania, siłownia oraz spa z prawdziwego zdarzenia. Chcielibyśmy, aby inwestycja ta pełniła również funkcje edukacyjno-społeczne: planujemy, aby w kompleksie znalazła się siedziba szkoły wyższej.

Similar Posts