Biznes

Innowacyjne polskie produkty zdobywają nagrody na świecie

O tym, że Polak potrafi, wiedzą chyba wszyscy. Nie bez przyczyny Francuzi straszyli swoich rodaków ?polskim hydraulikiem?, który szturmem zdobędzie tamtejszy rynek pracy. Zapewne nie wypowiadaliby tych słów, gdyby nie czuli obawy, że fachowcy znad Wisły są rzeczywiście lepsi. Jednak nasz kraj to nie tylko doskonale przygotowani specjaliści, ale i coraz bardziej innowacyjne pomysły i produkty, które znajdują uznanie komisji konkursowych na całym świecie.

Z przytoczonych przez Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego badań Komisji Europejskiej z 2007 roku wynika, że polska gospodarka pozostaje w tyle w stosunku do innych państw Unii Europejskiej pod względem innowacyjności. W raporcie stwierdzono, że Polska może osiągnąć średni poziom innowacyjności dla całej Unii Europejskiej za około 20 lat, czyli w latach 2025-2030. Te dane nie są pocieszające, jednak istnieją rodzime firmy, które już teraz notują światowe sukcesy w dziedzinie nowych technologii, wyprzedzając zagraniczne, choćby amerykańskie, produkty w tych samych kategoriach. A jak wiadomo, pomimo kryzysu i problemów, gospodarka USA to nadal największe źródło innowacji na Ziemi.

Przykładem obrazującym rodzime osiągnięcia może być sukces firmy z branży motoryzacyjnej ze 100% polskim kapitałem, Inter-Global z Ostrowa Wielkopolskiego. Właściciel jednej z najbardziej znanych polskich marek kosmetyków i płynów eksploatacyjnych do samochodów ? K2 – otrzymał nagrody w postaci złotych medali na Międzynarodowych Targach Wynalazczości Badań Naukowych i Nowych Technik BRUSSELS INNOVA 2009 w Brukseli, na Międzynarodowych Targach Wynalazków 2009, które odbyły się w Seulu oraz Międzynarodowej Wystawie Wynalazczości Nowoczesnej Techniki i Wyrobów – Geneva 2010. Specjaliści z Działu Rozwoju Technologii naszej firmy opracowali nową formułę płynu chłodniczego do samochodów. Formuła produktu K2 Kuler oparta na nanocząsteczkowej technologii z wyselekcjonowanym pakietem dodatków przeciwzużyciowych i antykorozyjnych jest unikalna. Nigdy dotąd cały układ chłodniczy pojazdów nie był w takim stopniu zabezpieczony przed korozją. – wyjaśnia Magdalena Kwiatkiewicz, specjalistka ds. marketingu marki K2. Produkt znalazł uznanie specjalistów w Europie i Azji, co pozostaje niewątpliwie nie tylko sukcesem naszej firmy, ale i całej polskiej innowacyjności. – dodaje Magdalena Kwiatkiewicz.

Należy mieć nadzieję, że polskie firmy nie ograniczą się do stosowania znanych już na świecie technologii, ale będą coraz więcej środków finansowych przeznaczać na rozwój swoich produktów i badania. Przykładem współpracy mogą być wspólne projekty wyższych uczelni i prywatnych przedsiębiorstw. Innowacje rodzą się bowiem zarówno w działach technicznych firm, ale i podczas badań akademickich. Także samorządy zaczynają walczyć o europejskie instytucje rozwojowo-badawcze ? przykładem może być Wrocław i starania o jednostki Europejskiego Instytutu Technologicznego.

http://media.publicon.pl/pr/161165/innowacyjne-polskie-produkty-zdobywaja-nagrody-na-swiecie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy